Se montrer maramuresean(ca). Les mises en scene de l’identite paysanne

Studiul (publiat in limba franceza) sintetizeaza rezultatele unei cercetari intreprinse in sate din Maramures in contextul postrevolutionar al dezvoltarii turismului rural. Problematizand denumirea generica de taran cu atribute vehiculate in imaginarul social studiul recurge la termenul de vnou taran pentru a-l desemna pe proprietarul de pensiune considerand ca o identitate nu o exclude pe cealalta. […]

Add To Cart

Se montrer maramuresean(ca). Les mises en scene de l’identite paysanne

00

Studiul (publiat in limba franceza) sintetizeaza rezultatele unei cercetari intreprinse in sate din Maramures in contextul postrevolutionar al dezvoltarii turismului rural. Problematizand denumirea generica de taran cu atribute vehiculate in imaginarul social studiul recurge la termenul de vnou taran pentru a-l desemna pe proprietarul de pensiune considerand ca o identitate nu o exclude pe...

Studiul (publiat in limba franceza) sintetizeaza rezultatele unei cercetari intreprinse in sate din Maramures in contextul postrevolutionar al dezvoltarii turismului rural. Problematizand denumirea generica de taran cu atribute vehiculate in imaginarul social studiul recurge la termenul de vnou taran pentru a-l desemna pe proprietarul de pensiune considerand ca o identitate nu o exclude pe cealalta. Analiza diviziunii muncii intr-o intreprindere turistica respectiv problematica legata de cuplu (combinarea de competente sarcini disponibilitatea fiecarui membru) a ocupatiilor conexe turismului rural de genul agriculturii care traditional trimite la statutul social al taranului a logicilor de incluziune/excluziune in raport cu diversele tipuri de capital folosite in managementul unei intreprinderii turistice sau a raporturilor de interdependenta schimb negociere conflict intre diversii proprietari de pensiuni turistice au aratat in ce consta ‘noutatea’ acestui alt fel de ‘taran’ care primeste turisti la el acasa. Mai mult analiza empirica a logicilor de actiune ale proprietarilor de pensiuni turistice din Maramures ne-a condus la ideea ca necesitatea de a transforma turismul rural in capital economic pe termen lung ii determina pe acestia sa-si culturalizeze practicile turistice printr-o punere in vitrina’ sau punere in scena a figurii taranului traditional recursul la astfel de identificari facand parte dintr-o strategie de marketing turistic.

Autor: Sonia Catrina
Editura: Institutul European