Toate tarile lumii au fost inzestrate de Bunul Dumnezeu cu o mare diversitate de resurse naturale iar popoarele acestor tari au creat de-a lungul existentei lor resursele antropice (cultural-istorice si religioase tehnico-economice si socio-demografice). Astfel toate tarile lumii – mari sau mici – in anumite momente se inscriu pe harta turistica mondiala prin particularitatile naturale […]

Add To Cart

Resurse si destinatii turistice interne si internationale

00

Toate tarile lumii au fost inzestrate de Bunul Dumnezeu cu o mare diversitate de resurse naturale iar popoarele acestor tari au creat de-a lungul existentei lor resursele antropice (cultural-istorice si religioase tehnico-economice si socio-demografice). Astfel toate tarile lumii – mari sau mici – in anumite momente se inscriu pe harta turistica mondiala prin particularitatile...

Toate tarile lumii au fost inzestrate de Bunul Dumnezeu cu o mare diversitate de resurse naturale iar popoarele acestor tari au creat de-a lungul existentei lor resursele antropice (cultural-istorice si religioase tehnico-economice si socio-demografice). Astfel toate tarile lumii – mari sau mici – in anumite momente se inscriu pe harta turistica mondiala prin particularitatile naturale economico-sociale istorice religioase de limba cultura si civilizatie care isi pun amprenta asupra zestrei turistice. Dezvoltarea turismului presupune existenta unui potential turistic care prin atractivitatea sa are menirea sa incite si sa asigure integrarea unei zone regiuni tari cu vocatie turistica in circuitele interne si internationale si care sa permita accesul turistilor prin amenajari corespunzatoare. Printre componentele potentialului turistic trebuie mentionate in primul rand resursele naturale (ex.: frumusetile montane si peisagistice plajele de pe litoral factorii de cura din statiunile balneo-climaterice clima vegetatia fauna alte atractii de interes stiintific cu caracter de unicat etc.). Intr-un sens determinant valorile naturale (asa-numita oferta primara) constituie baza ofertei turistice potentiale a unei zone considerate ca apte pentru a fi introduse in circuitele turistice. Resursele (valorile) naturale sunt completate cu resursele (valorile) antropice create de mintea si mana omului (asa-numita oferta turistica secundara) menite sa imbogateasca si sa faciliteze valorificarea durabila a potentialului turistic natural asigurand premisele transformarii acestei oferte potentiale intr-o oferta turistica efectiva.

Autor: Nicolae Neacsu
Editura: Universitara