Pentru a intelege premisele intelectuale ale Kabbalei sau ezoterismul ebraic care sunt premise ale ezoterismului sau ale metafizicii in general trebuie sa ne lasam patrunsi de ideea ca doctrinele sale au ca punct de plecare contemplatia spirituala inspiratia pura sau intuitia intelectuala si nu activitatea autocrata a ratiunii. Cand gandirea pur logica tinde prin mijlocirea […]

Add To Cart

Omul si Absolutul dupa doctrina Kabbalei

00

Pentru a intelege premisele intelectuale ale Kabbalei sau ezoterismul ebraic care sunt premise ale ezoterismului sau ale metafizicii in general trebuie sa ne lasam patrunsi de ideea ca doctrinele sale au ca punct de plecare contemplatia spirituala inspiratia pura sau intuitia intelectuala si nu activitatea autocrata a ratiunii. Cand gandirea pur logica tinde prin mijlocirea abstractului sa...

Pentru a intelege premisele intelectuale ale Kabbalei sau ezoterismul ebraic care sunt premise ale ezoterismului sau ale metafizicii in general trebuie sa ne lasam patrunsi de ideea ca doctrinele sale au ca punct de plecare contemplatia spirituala inspiratia pura sau intuitia intelectuala si nu activitatea autocrata a ratiunii. Cand gandirea pur logica tinde prin mijlocirea abstractului sa depaseasca planul fenomenelor pentru a sesiza Principiul transcendent al acestora ea este pusa in situatia de a-si recunoaste limitele – trasate de conditionarile cunoasterii distinctive – si neputinta sa de a le depasi nu pentru ca le-ar recunoaste intotdeauna caci altfel nu ar exista sisteme filosofice dar propriile piedici arata ca nu este suficient sa construiesti teorii pentru a sesiza Realul in sine. Doar doctrinele traditionale si prin urmare inspirate merg dincolo de cercurile vicioase ale mentalului si arata calea de iesire spre Intelectul pur universal si necreat . Asa cum ne invata Kabbala – si de asemeni in maniera cea mai directa cu putinta neoplatonismul si vedantismul – Spiritul rezida in strafundurile sufletului desi il transcende. Sufletul si toate manifestarile formale sau distincte fie ele interne sau externe izvorasc din el dar el este fara forma si fara distinctie in el subiectul si obiectul cunoasterii nu sunt decat unul: Spiritul se cunoaste in intregime este Cunoasterea totala si tot ce este cognoscibil in sine si in lucruri.

Autor: Leo Schaya
Editura: Herald