Manualul este aprobat prin Ordinul nr. 4258 din 02.07.1996 in urma ultimei licitatii organizate de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si este realizat in conformitate cu programa analitica aprobata de MEC Strabatand cele sapte veacuri ale istoriei prezentate in paginile manualului elevii achizitioneaza cunostintele privind alte tari si culturi care alaturi de cea nationala se […]

Add To Cart

Istorie. Manual pentru clasa a VI-a in limba maghiara

00

Manualul este aprobat prin Ordinul nr. 4258 din 02.07.1996 in urma ultimei licitatii organizate de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si este realizat in conformitate cu programa analitica aprobata de MEC Strabatand cele sapte veacuri ale istoriei prezentate in paginile manualului elevii achizitioneaza cunostintele privind alte tari si culturi care alaturi de cea nationala se constituie...

Manualul este aprobat prin Ordinul nr. 4258 din 02.07.1996 in urma ultimei licitatii organizate de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si este realizat in conformitate cu programa analitica aprobata de MEC Strabatand cele sapte veacuri ale istoriei prezentate in paginile manualului elevii achizitioneaza cunostintele privind alte tari si culturi care alaturi de cea nationala se constituie intr-un patrimoniu cultural. Manualul realizeaza patru obiective: dezvoltarea cunostintelor de cultura generala prin cunoasterea si intelegerea trecutului dezvolta perspective istorice asupra trecutului ajuta la dobandirea unor tehnici de investigare istorica de analiza si interpretare a trecutului o intelegere mai buna a lumii in care traiesc elevii si aprecierea unor valori universale: democratie drepturile omului toleranta etc. In concordanta cu cerintele reformei curriculare manualul este o sursa de interactiune intre profesor si elevi punand accentul pe dobandirea activa a cunostintelor si pe dezvoltarea de capacitati si atitudini. Sursele istorice nu sunt utilizate doar ca argumente de autoritate ci sunt incorporate in discursul didactic si reprezinta principalele puncte de plecare in construirea situatiilor de invatare. Mai multe tipuri de lectii raspund noilor cerinte educationale: lectia clasica (dobandirea cunostintelor) lectia de aprofundare pentru studiile de caz indicate de programa (accentul cade asupra extinderii informatiei si construirea de situatii de invatare care utilizeaza divers sursele istorice puse la dispozitie de manual) lectia dosar tematic pentru temele de sinteza propuse de programa (prezentarea evenimentelor si a proceselor comune spatiului istoric european prin folosirea extinsa a surselor istorice si incurajarea elevilor in analiza nedirectionata a acestora) lectia de evaluare (prezentarea unor scenarii de invatare creand posibilitati de verificare si sistematizare a cunostintelor dobandite pe parcursul fiecarui capitol). Potrivit principiului indrumarii elevilor pentru a-si forma reprezentari corecte si trainice despre realitatea istorica manualul: se conformeaza cerintelor programei scolare valorifica cunostintele capacitatile si aptitudinile dobandite de elevi in anii anteriori de studii tine seama de particularitatile individuale si de grup specifice varstei elevilor de clasa a VI-a. Principiile utilizate in elaborarea manualului respecta cerintele metodico-stiintifice din literatura recenta de specialitate: cele impuse de particularitatile domeniului (noutatea informatiei si adecvarea discursului stiintific optiunea asupra surselor istorice complementaritatea surselor istorice) cele didactice (diversificarea tipurilor de lectii formularea sarcinilor de invatare si a comentariilor in functie de fiecare sursa istorica repere pentru realizarea unor sarcini didactice mai complexe scurte biografii ale personalitatilor studiate integrarea evaluarii in procesul de predare-invatare sugestii pentru lecturi si activitati ulterioare cu rolul de a dezvolta pasiunea pentru istorie si pentru colectionarea materialului istoric). Prezentarea temelor din manual are loc in ordinea impusa de programa urmarind logic si cronologic evenimentele si procesele istorice studiate si alternand elementele de comunicare aprofundare sinteza si evaluare a cunostintelor (evaluarea curenta si in cadrul lectiei de sinteza evaluarea sumativa).

Autor: Liviu Burlec
Editura: ALL