Ekphrasis. De la discursul critic la experimentul literar

Din cuprins: Ekphrasis si descriere. O introducere in teoria ekphrastica a secolului XX Imagine si literatura in critica romaneasca din perioada 1960-1995 Lumea intro imagine Un tablou din galerie. Insertia ekphrastica in romanele lui Constantin Toiu Refugii ekphrastice si efectul Wang fo. Cartea EKPHRASIS. De la discursul critic la experimental literar abor-deaza problema poeticii ekphrasis-ului […]

Add To Cart

Ekphrasis. De la discursul critic la experimentul literar

00

Din cuprins: Ekphrasis si descriere. O introducere in teoria ekphrastica a secolului XX Imagine si literatura in critica romaneasca din perioada 1960-1995 Lumea intro imagine Un tablou din galerie. Insertia ekphrastica in romanele lui Constantin Toiu Refugii ekphrastice si efectul Wang fo. Cartea EKPHRASIS. De la discursul critic la experimental literar abor-deaza problema poeticii...

Din cuprins: Ekphrasis si descriere. O introducere in teoria ekphrastica a secolului XX Imagine si literatura in critica romaneasca din perioada 1960-1995 Lumea intro imagine Un tablou din galerie. Insertia ekphrastica in romanele lui Constantin Toiu Refugii ekphrastice si efectul Wang fo. Cartea EKPHRASIS. De la discursul critic la experimental literar abor-deaza problema poeticii ekphrasis-ului in literatura romana din perioada 1960-1995. Prima parte analizeaza prezenta unei teorii a ekphrasis-ului in critica romaneasca a acestei epoci in timp ce partea a doua prezinta tipologia insertiilor ekphrastice in romanul romanesc al perioadei mentio-nate. Analizez astfel rolul referintelor si descrierilor ekphrastice ale tabloului Femeie citind (Pieter Janssens Elinga) in Lumea in doua zile (George Balaita 1975) ale tabloului Plata dijmei (Pieter Breughel cel Tanar) in Galeria cu vita salbatica (Constantin Toiu 1976) ale statuii Victoria din Samotrache in Caderea in lume (Constantin Toiu 1988) ale tabloului Parabola orbilor (Pieter Breughel cel Batran) in romanul Refugii (Augustin Buzura 1984) si Ucenicul neascultator (George Balaita 1977). Studiul pune in evidenta rolul digresiunii ekphrastice in romanul ekphrastic romanesc si incearca sa explice lipsa unui interes constant si consistent al literaturii autohtone pentru teoria si practica ekphrastica. Volumul se constituie intr-o abordare originala a rolului interferentelor dintre arta cuvantului si artele vizuale in spatiul romanului romanesc si deschide calea unei noi perspective critice asupra mecanismelor ekphrastice prezente in roman. – Cristina Saracut

Autor: Cristina Saracut
Editura: Institutul European