Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive in special din psihologia cognitiva creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale abordand teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica. Prezentarea acestora in maniera istorica si comparativa sintetizarea paradigmelor educative […]

Add To Cart

Didactica. Fundamente si dezvoltari cognitiviste

00

Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive in special din psihologia cognitiva creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale abordand teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica. Prezentarea acestora in...

Cercetarile recente din domeniul stiintelor cognitive in special din psihologia cognitiva creeaza premisele unor restructurari semnificative ale conceptiilor pedagogice privind modul in care se produce invatarea. Lucrarea ofera o analiza din perspectiva cognitivista a didacticii generale abordand teoriile invatarii vehiculate de literatura psihologica si pedagogica. Prezentarea acestora in maniera istorica si comparativa sintetizarea paradigmelor educative pe care le genereaza contribuie la conturarea cadrului de dezvoltare teoretica a noii didactici de factura cognitivista. Profesorii vor gasi in volum indrumari atat de ordin stiintific vizand cu precadere teoriile invatarii cat si de ordin metodic.Cuprins: Teoriile invatarii si incidenta lor asupra restructurarii didacticii Orientarile majore in psihologia invatarii si in educatie in secolul XX: behaviorismul constructivismul socioconstructivismul si teoriile cognitiviste Modificabilitatea inteligentei si procesualitatea educatiei Controverse asupra ideii de modificare a inteligentei Teorii psihologice partizane ale modificabilitatii inteligentei Modificabilitatea inteligentei si educatia cognitiva Finalitatile educatiei in viziunea psihologiei cognitive Continutul invatamantului in viziune cognitivista Metodologia instruirii in perspectiva cognitivista Principiile didactice – o analiza cognitivista Regandirea strategiilor de evaluare sub influenta achizitiilor psihologiei cognitive.

Autor: Florin Frumos
Editura: Polirom