Dupa aparitia monumentalei (la propriu) Istorii a literaturii romane contemporane 1941-2000 Alex Stefanescu este omul zilei in critica literara romaneasca. Admirat sau pizmuit de confrati invitat si celebrat cu fast in orasele de provincie intervievat de superbe ziariste Alex Stefanescu se afla mereu in centrul atentiei prezenta sa intr-un loc este imposibil sa treaca neobservata. […]

Add To Cart

Cum se fabrica o emotie

00

Dupa aparitia monumentalei (la propriu) Istorii a literaturii romane contemporane 1941-2000 Alex Stefanescu este omul zilei in critica literara romaneasca. Admirat sau pizmuit de confrati invitat si celebrat cu fast in orasele de provincie intervievat de superbe ziariste Alex Stefanescu se afla mereu in centrul atentiei prezenta sa intr-un loc este imposibil sa treaca neobservata. Chiar si cei...

Dupa aparitia monumentalei (la propriu) Istorii a literaturii romane contemporane 1941-2000 Alex Stefanescu este omul zilei in critica literara romaneasca. Admirat sau pizmuit de confrati invitat si celebrat cu fast in orasele de provincie intervievat de superbe ziariste Alex Stefanescu se afla mereu in centrul atentiei prezenta sa intr-un loc este imposibil sa treaca neobservata. Chiar si cei care isi propun sa il ignore ajung pana la urma sa isi piarda cumpatul incep sa-l vaneze cu invectivele lor sporindu-i indirect vizibilitatea notorietatea si popularitatea. Alex Stefanescu este in lumea literaturii genul de personaj care nu lasa pe nimeni indiferent. Unii ii sunt prieteni altii dusmani de moarte (cei neinclusi in Istorie si cei mentionati in emisiunea sa TV rezervata cartilor proaste Tichia de margaritar). In fine mai exista o categorie a celor care il cultiva cu speranta secreta ca i-ar putea intra in gratii si ca in felul acesta si-ar putea asigura un viitor luminos in literatura romana. – Tudorel Urian Alex Stefanescu este singurul critic roman contemporan care metodic confera criticii caracteristicile unui act de persuasiune. El face uz de o veritabila strategie de seducere a cititorului: limbajul este dezabstractizat fara a-si pierde insa competenta si precizia conceptuala expresia critica mereu dezinvolta si de multe ori memorabila are o anumita materialitate frageda fiind astfel usor de receptat placerea lecturii si a scrisului aproape palpabila devine contaminanta si imbie la reverii hedoniste in sfarsit discursul e impanat de comparatii sugestive si cu atat mai socante cu cat nu se produc in spatiul livrescului ci al experientei comune continand si o infuzie de umor gratios care intretine comuniunea afectiva cu cititorul. In volumul Cum se fabrica o emotie autorul adopta forma dialogala a discursului (intre un eu inocent-iscoditor si unul doct profesoral) dand dinamism si o concretete plina de substanta problemelor convocate: stilul aluziv natura artei relatia artist-public talentul valoarea mecanismul psihologic al creatiei succesul etc. Este vorba de fapt despre un mic tratat de educatie estetica alert eficient si care in mod expres se adreseaza unui public concret. – Petru Poanta

Autor: Alex Stefanescu
Editura: Ideea Europeana