Comunicare discurs teatru. Delimitari teoretice si deschideri aplicative

Din Cuprins: Comunicare – discurs – teatru: coordonate teoretice si aplicative Tehnici discursive valorificabile in comunicare Tehnici teatrale valorificabile in comunicare. Planul general al comunicarii este avut in vedere in lucrarea de fata din perspectiva relationarii acestuia cu planul discursului si cu implicatiile particulare aferente diferitelor forme de manifestare a universului teatrului liantul (inedit) fiind […]

Add To Cart

Comunicare discurs teatru. Delimitari teoretice si deschideri aplicative

00

Din Cuprins: Comunicare – discurs – teatru: coordonate teoretice si aplicative Tehnici discursive valorificabile in comunicare Tehnici teatrale valorificabile in comunicare. Planul general al comunicarii este avut in vedere in lucrarea de fata din perspectiva relationarii acestuia cu planul discursului si cu implicatiile particulare aferente diferitelor forme de manifestare a...

Din Cuprins: Comunicare – discurs – teatru: coordonate teoretice si aplicative Tehnici discursive valorificabile in comunicare Tehnici teatrale valorificabile in comunicare. Planul general al comunicarii este avut in vedere in lucrarea de fata din perspectiva relationarii acestuia cu planul discursului si cu implicatiile particulare aferente diferitelor forme de manifestare a universului teatrului liantul (inedit) fiind dat de sistemul strategiilor (si din cadrul acestora al tehnicilor) discursive si teatrale valorificate/valorificabile in acte comunicative comune sau contextualizate didactic/educational. Delimitarile teoretice – prezentate prin raportare la literatura de specialitate aferenta domeniilor pe care le implica un astfel de parcurs – reflecta cu precadere valorile date in general respectiv contextualizat conceptelor operationale implicate de componentele cartii prefatand astfel exemplificari reperabile la nivelul comunicarii interpersonale si la cel al comunicarii scolarilor mici/cu scolarii mici (desigur aceasta reprezinta o particularizare posibila din multe altele subsumate comunicarii didactice/educationale sau comunicarii intre/cu persoane apartinand unor categorii de varsta diferite plasate in diverse tipuri de relatii in care isi asuma anumite roluri etc.). Asadar prezentarea se doreste a fi nu una exhaustiva ci contextualizata ca prefigurare a altor posibile deschideri in planul analizei si interpretarii de contexte comunicative si implicit in cel al pragmaticii acestora cu accent pe ilustrarea unora dintre tehnicile discursive si teatrale care actualizate in comunicarea interpersonala in general si in cea didactica/educationala in particular pot optimiza aceste procese (de aici si utilitatea acestei carti atat pentru vorbitorii comuni cat si pentru profesorii preocupati de universul comunicarii). – Angelica Hobjila

Autor: Angelica Hobjila
Editura: Institutul European