Aceasta care a fost pulicata la edituraGrafoart. Moritz Moszkowki (23 august 1854 – 4 martie 1925) a fost un pianist profesor si compozitor evreu de nationalitate germana. S-a nascut in Sketch Breslau Silezia germana la 23 august 1854 si a murit la Paris pe 4 martie 1925. A studiat la Conservatorul din Dresda Conservatorul Stern […]

Add To Cart

20 de studii mici pentru pian op. 91

00

Aceasta care a fost pulicata la edituraGrafoart. Moritz Moszkowki (23 august 1854 – 4 martie 1925) a fost un pianist profesor si compozitor evreu de nationalitate germana. S-a nascut in Sketch Breslau Silezia germana la 23 august 1854 si a murit la Paris pe 4 martie 1925. A studiat la Conservatorul din Dresda Conservatorul Stern si Academia Kullak din Berlin unde a predat ulterior. Multi...

Aceasta care a fost pulicata la edituraGrafoart. Moritz Moszkowki (23 august 1854 – 4 martie 1925) a fost un pianist profesor si compozitor evreu de nationalitate germana. S-a nascut in Sketch Breslau Silezia germana la 23 august 1854 si a murit la Paris pe 4 martie 1925. A studiat la Conservatorul din Dresda Conservatorul Stern si Academia Kullak din Berlin unde a predat ulterior. Multi americani au calatorit in Europa pentru a studia cu Moszkowski. Metoda sa de predare a pianului si a digitatiei asemanatoare cu a lui Chopin lua in considerare fiziologia mainii si topografia claviaturii. Dupa primul sau concert din Berlin in 1873 el a continuat concerteze in Germania si la Paris unde si-a creat reputatia de pianist. In 1897 Moszkowski s-a stabilit la Paris. Virtuozi precum Rahmaninov Josef Hoffmann (care a studiat cu Moszkowski) Josef Lhevinne Vladimir Horowitz si Jorge Bolet l-au inclus intotdeauna in repertoriul lor. Stilul compozitional al lui Moszkowski se bazeaza pe stilurile romantice timpurii ale lui Chopin Mendelssohn si Schumann dar are propriul sau caracter. Pe masura ce numerele sale de opus au crescut viziunea lui Moszkowski despre forme a devenit sigura si subtila iar continutul melodic s-a dezvoltat considerabil. Stilul pianistic al lui Moszkowski este facil improvizatiile admirabile iar combinatiile de digitatii definesc un cunoscator de geniu al claviaturii fiind adesea comparat cu Chopin. In stilul pianistic al lui Moszkowski se remarca 3 trasaturi principale: – Suprapunerea mainilor de obicei stanga peste dreapta pentru care Moszkowski a fost comparat cu Domenico Scarlatti (vezi Studiul nr. 12 masurile 39-40 pag. 33) – Alternarea mainilor in acorduri acorduri arpegiate sau octave efect regasit si la Liszt (vezi Studiul nr. 11 Masoara 31-34 pag. 30). Potrivit lui Hutcheson Moszkowski reuseste intotdeauna sa creeze efectul maxim cu un minim de dificultate. Aceste 20 de studii scurte compuse la Paris in jurul anului 1912 sunt admirabil scrise intr-un stil abil si sigur. Fermecatoare din punct de vedere melodic ele se numara printre cele mai bune piese ale sale dar care necesita o tehnica fina pentru a fi pe deplin eficiente. Ele vizeaza atingerea obiectivelor tehnice intr-un mod placut estetic. Acestea sunt piese de agilitate care se remarca prin economia de mijloace si claritatea exprimarii muzicale. In aceste studii imaginative Moszkowski exploreaza elementele de baza ale tehnicii pianistice folosite in lucrarea sa studii de virtuozitate Op. 72 dar cu o abordare mai putin dificila. Indreptat spre cunoasterea unei probleme tehnice specifice fiecare studiu este conceput pentru a-si exprima un sentiment poetic sau o situatie dramatica dezvoltandu-i interpretului abilitatea de a combina tehnicitatea cu expresivitatea. Tratamentul Moszkowski de pian este idiomatic. El exploreaza exhaustiv tehnica pianistica in timp ce expune cantand si calitatile lirice ale instrumentului. Cu aceasta abordare el permite pianistului sa isi atinga potentialul expresiv deplin. Abordarea fiziologica a pianului se asemana cu cea a lui Chopin dar melodiile sau armoniile nu se aseamana. Moszkowski a fost intotdeauna foarte interesat de digitatii insistand ca toti elevii sai sa studieze toate gamele cu digitatia gamei Do major. In acest album autorul a inclus multe digitatii uneori chiar alternative. In aceasta editie au fost adaugate digitatii suplimentare acolo unde este necesar. Indicatiile de tempo si dinamica au fost ulterior adaugate cu caracter de sugestie.20 studii mici op. 91

Autor: Moritz Moszkowki
Editura: Grafoart